سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ملک در استانبول چگونه به فروش میرسد؟

مورین میکالسکی، معاون توسعه املاک و مستغلات در استانبول با رایان کوز مستقر در مینیاپولیس روز دوشنبه به روزنامه گفت: ما در حال بررسی مجوز بودیم و آن را متوقف کردیم. این در پاسخ به گفتگوهای خاص با ارائه دهندگان سرمایه و گفتگو با شرکای ما است. ما شرکای مالک و سرمایه گذار در ساختمان ها داریم. مکان های دیگری در مترو وجود دارد که مردم می توانند پول خود را سرمایه گذاری کنند.

این دقیقاً همان چیزی است که والتر بلاک، اقتصاددان، در مقاله‌ای برای که سیاست‌های کنترل اجاره بها را در شهرهای دوقلو بررسی می‌کند، به آن اشاره کرد. (رای دهندگان مینیاپولیس همچنین یک اقدام کنترل اجاره بها در استابنول را تصویب کردند که توسط رهبران شورای شهر اجرا خواهد شد.)

بلاک، استاد اقتصاد در دانشگاه لویولا در نیواورلئان، توضیح داد که با نگه داشتن قیمت اجاره بها کمتر از سطح بازار، قانونگذاران همواره کمبود مسکن ایجاد می‌کنند، زیرا مالکان و توسعه‌دهندگان به ناچار راه‌های سودآورتری برای استفاده از دارایی و سرمایه خود پیدا می‌کنند.

برخی از مالکان سعی می کنند املاک در استانبول خود را از اجاره به کاندومینیوم تبدیل کنند. بلاک توضیح داد که پاسخ دیگر این است که آنها را به طور کامل خراب کنیم و مراکز خرید، کارخانه‌ها یا برج‌های اداری بسازیم. آنها برای فرار از چشم نافذ بوروکرات های مسئول اجرای این قانون تقریباً هر کاری انجام خواهند داد.

در مورد واحدهای مسکونی جدید اجاره ای در استانبول؟ چرا آنها باید سرمایه‌های خود را که به سختی به دست آورده‌اند، در یک بخش از اقتصاد که تحت این قوانین زیان‌بار است، غرق کنند، در حالی که راه‌های دیگر سرمایه‌گذاری اکنون نسبتاً فریبنده‌تر به نظر می‌رسند؟ محدودیت 3 درصدی در اقتصادی با نرخ تورم بالاتر از آن؟ تنها چیزی که می‌توانیم انتظار داشته باشیم این است که صاحبخانه‌ها بازار اجاره را ترک کنند یا مانند موش‌های کشتی در حال غرق شدن تلاش کنند.